بازار ترويج | بلاگ

بازار ترويج

ساخت وبلاگ
درمان ارتودنسی با پلاک های شفاف

https://th.bing.com/th/id/OIP.EZuge6ndr1xrYDZZMx4-rgHaFI?pid=Api&rs=1

 

درمان ارتودنسی با  پلاک های شفاف

سیستم درمان ارتودنسی بدون سیم ، ساخته شده با صفحات شفاف ، یک درمان ارتودنسی با استفاده از صفحات متحرک است که بی نظمی دندان ها را اصلاح می کند. بهترین مزیت در مورد درمان ارتودنسی بی سیم ؛ این ماده شفاف ، نامرئی و کاملاً زیبا است ، بنابراین هیچ کس متوجه نمی شود که شما به درمان ادامه می دهید.

 

درمان ارتودنسی با  پلاک های شفاف چیست؟

این یک روش درمانی ارتودنسی متحرک است که امکان اصلاح دندان های گیج شده با استفاده از یک سری پلاک های شفاف که به طور انحصاری برای دندان های شما تولید می شوند را می دهد. این صفحات شفاف هر دو هفته تعویض می شوند. وقتی هر صفحه شفاف را عوض می کنید ، هر هفته با وارد آوردن نیرو به دندانها به تدریج حرکت می کند ، تا زمانی که دندان های شما صاف شوند و به موقعیت نهایی تعیین شده توسط پزشک برسند.

 

برای تولید پلاک های شفاف ، برنامه درمانی توسط پزشک شما در یک برنامه کامپیوتری سه بعدی با اندازه گیری های گرفته شده از هر بیمار ایجاد می شود و حرکات دندان های شما در طول درمان و موقعیت نهایی در برنامه رایانه ای تعریف می شود. بنابراین ، از همان ابتدا می توانید نحوه قرار گیری دندان های خود را در پایان درمان بررسی می کنید.

اگرچه گزینه های زیادی در دندانپزشکی برای اصلاح دندان های کج وجود دارد ، اما هیچ درمانی به اندازه درمان ارتودنسی با پلاک های شفاف راحت و مفید نیست.

هر روز حداقل باید 22 ساعت سیم شفاف بپوشید. پلاک های شفاف که باید همیشه در همه زمان ها پوشیده شوند ، به جز خوردن و مسواک زدن دندان ها ، به شما امکان می دهد 1-2 ساعت در یک جلسه خاص یا یک روز خاص آن را جدا کنید.

 

روند درمان از روز اول تا آخرین روز پلاک های شفاف چگونه است؟

بعد از اینکه پزشک به شما اطلاع داد که درمان پلاک های شفاف پس از معاینه برای شما مناسب است ، چند اندازه گیری از شما انجام می شود و بنابراین روند برنامه ریزی درمان برای شما آغاز می شود. برنامه درمانی تهیه شده در یک برنامه سه بعدی رایانه ای همراه با شما ارزیابی می شود و تصویر نتیجه درمان دندان های شما توسط پزشک دیده و پذیرفته می شود. ساخت پلاک های شفاف شخصی مورد نیاز دندان های شما برای رسیدن به درمان نهایی که توسط پزشک انجام شده و شما به طور مشترک آغاز می کنید.

 

پس از نصب صفحات شفاف به شما ، پیشرفت درمان هم از طریق دهان و هم از طریق برنامه سه بعدی توسط پزشک با کنترل فاصله 4-12 هفته بررسی می شود. با پیشرفت درمان خواهید دید که دندان های شما حرکت می کنند و بهبود می یابند و لبخند سالم و زیبایی دارید.

 

ساختار پلاک های شفاف که در درمان با پلاک های شفاف استفاده می شود چگونه است و چه شکلی هستند؟

 

این پلاک های شفاف ساخته شده توسط سازنده سازه های شفافی هستند که مخصوص شما تولید می شوند و روی دندان های شما قرار می گیرند. برخی از متخصصان ارتودنسی این سیستم را "لنز تماسی دندان" توصیف می کنند.

 

آیا صفحات شفاف پلاک های شفاف حاوی bisphenol-A (BPA) است؟

 

صفحات شفاف حاوی بیس فنول-A نیستند. مواد مورد استفاده برای صفحات شفاف زیست سازگار بوده و کلیه الزامات قانونی معتبر و آزمایشات استفاده خوراکی انجام شده است. با این حال ، مانند بسیاری از دستگاه های پزشکی ، از پزشک خود بپرسید که آیا صفحات شفاف و کاربرد آنها خطرات خاصی برای شما دارد.

 

سیستم درمانی پلاک های شفاف چگونه کار می کند و چگونه دندان های من را اصلاح می کند؟

پلاک های شفاف با اعمال نیرو بر روی دندان ها ، حرکت کنترل شده دندان ها را فراهم می کنند.از آنجا که از برنامه رایانه ای استفاده می شود ، دندان ها به همان اندازه که حرکت مورد نظر دارند حرکت می کنند و زمان دقیق درمان از ابتدای درمان تعیین می شود.

 

آیا در طول درمان محدودیت های خوردن و آشامیدن وجود خواهد داشت؟

 

نه از آنجا که شما در در آوردن پلاک های شفاف آزاد هستید ، می توانید هر آنچه را که می خواهید بخورید و بنوشید. لطفا توجه داشته باشید که محدودیت های خوردن و آشامیدن در بریس های پرانتزی وجود دارد.

 

آیا درمان های پلاک های شفاف و کاربردهای صفحه شفاف دردناک هستند؟

برای برخی از بیماران احساس ناراحتی و فشار جزئی پس از تغییر پلاک در آغاز و مراحل میانی درمان طبیعی است. این به سادگی نشان می دهد که پلاک ها کار می کنند و به دندان های شما نیرو وارد می کنند. این ناراحتی طی 2-3 روز عبور می کند.

 

آیا در حالی که تحت درمان با قرار می گیرم صحبت من تحت تأثیر قرار می گیرد؟

همانطور که در بسیاری از وسایل ارتودنسی سنتی ، با استفاده از صفحات شفاف شی جدیدی در دهان قرار می گیرد ، بنابراین تا زمانی که زبان به دوره اولیه عادت نکند ممکن است در صحبت کردن مشکلاتی ایجاد شود. با این حال ، به طور کلی ، اکثر بیماران تحت درمان با پلاک های شفاف گزارش دادند که گفتار آنها تحت تأثیر قرار نگرفته است.

 

آیا می توانم در درمان پلاک های شفاف سیگار بکشم؟

سیگار کشیدن در حالی که پلاک های شفاف در دهان است باعث رنگ آمیزی و لک شدن پلاک می شود.

 

آیا می توانم در طول درمان با پلاک های شفاف آدامس بجویم؟

 

آدامس می تواند به پلاک ها بچسبد. بنابراین ، جویدن آدامس با صفحات شفاف توصیه نمی شود ، جویدن آن با برداشتن آن مناسب تر است.

 

آیا باید هر بار هنگام نوشیدن پلاک های شفاف خود را جدا کنم؟

اگر آب سرد بنوشید ، از نظر صفحات شفاف مشکلی ایجاد نمی کند. اما هنگام نوشیدن نوشیدنی های گرم یا آب میوه های سرد نیز باید آن را بر دارید. عدم برداشتن پلاک ها ممکن است هماهنگی آنها را خراب کند یا نوشیدنی های شیرین شده با شکر در پلاک های شفاف باقی بمانند و باعث پوسیدگی دندان شوند.

 

بهترین روش برای تمیز کردن پلاک های شفاف چیست؟

کافی است پلاک های شفاف را مسواک بزنید و آنها را با آب بشویید. مهم است که پلاک های شفاف خود را بعد از هر وعده غذایی و قبل از استفاده از آن دندان های خود بشویید تا بتوانید بهداشت دهان و دندان را به خوبی حفظ کنید.

بازار ترويجارتودنسی , پلاک های شفاف , ارتودنسی بدون سیم, بریس , سلامت دهان و دندان , دندانپزشکی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 182 تاريخ : شنبه 29 آذر 1399 ساعت: 19:26

دندان های نهفته و دندان عقل

See the source image

دندان های نهفته و دندان عقل

اگر در استخوان فک فضای کافی برای رشد دندان وجود نداشته باشد ، در نتیجه مسدود شدن لثه ، استخوان فک یا دندان دیگر دندان ها دفن می شوند.

دندانهایی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند ، دندانهای بزرگ پایین و سوم هستند که دندانهای عقل نیز نامیده می شوند. این دندانها آخرین دندانهایی هستند که در دهان رشد می کنند و به طور کلی در سنین 18-25 سالگی می رویند.

دندان های نهفته یا به طور کامل در استخوان فک جاسازی شده و با لثه پوشانده شده اند ، یا اگر کاملاً کشیده نشوند ، به طور واضح در داخل دهان می مانند.

دندانهای نهفته اغلب شکایاتی مانند مشکل در باز کردن دهان ، درد در ناحیه دندان ، گسترش درد به گوش ، بوی بد دهان ، التهاب لثه ایجاد می کنند. اگرچه با استفاده از آنتی بیوتیک می توان به طور موقت این شکایات را برطرف کرد ، اما علائم عود می کنند مگر اینکه دندان نهفته ، که عامل عفونت است ، از ناحیه برداشته شود.

دندان های نهفته می توانند به دندان دوم مجاور آسیب برسانند و همچنین باعث تشکیل کیست در فک می شوند. در چنین مواردی ، ممکن است به مدت طولانی دردی وجود نداشته باشد زیرا کیست های فک ، ساختارهایی هستند که با ذوب شدن استخوان به مرور زمان رشد کرده و به تشکیلات آناتومیکی اطراف آسیب می رسانند. علائمی مانند درد و بی حسی در لب ها معمولاً زمانی اتفاق می افتد که در اثر بزرگ شدن کیست ، تشکیلات آناتومیکی مجاور آسیب ببینند.

کشیدن دندان نهفته در صورتی که توسط جراحان فک آموزش دیده در این زمینه انجام شود ، عملی بسیار آسان برای بیمار است.

See the source image

علل دفن شدن دندان های عقل

دندان های عقل که آخرین دندانهای فک هستند ، بسته به عدم توانایی یافتن جایی برای رویش ، اغلب دفن یا نیمه دفن می مانند. باز شدن این نواحی به محیط دهان که محیط غنی برای میکروارگانیسم ها است و قرار گرفتن آنها در مناطقی که به دلیل وضعیت قرارگیری تمیز نمی شوند ، باعث ضعف منطقه در برابر عفونت می شود. نباید فراموش کرد که عفونت در دهان سلامت عمومی فرد را نیز به خطر می اندازد.

دندان ها با بیرون آمدن از محلی  به نام فولیکول ، رویش خود را کامل می کنند. به منظور از بین بردن احتمال تشکیل کیست ، دندان عقل نهفته برداشته می شود ، زیرا ممکن است فولیکول موجود در دندان های نهفته در طول زمان باعث ایجاد کیست شود ، در نتیجه ذوب استخوان های فک و حتی در موارد بسیار پیشرفته شکسته می شود.

قبل یا در حین درمان ارتودنسی ، وقتی فضای کافی برای قرار گرفتن دندان ها در فک وجود ندارد و در پایان درمان ، دندان های عقل جاسازی شده برای جلوگیری از ازدحام جمع می شوند.

 

بعد از عمل کشیدن دندان نهفته چه کاری باید انجام شود

عدم برداشتن تامپون قرار داده شده در دهان و گاز گرفتن آن 30 دقیقه پس از عمل ، کنترل خونریزی را تضمین می کند. در 24 ساعت اول بعد از عمل باید از لرزش و حرکات تف خودداری کرد و مقدار کمی خون که به دهان می ریزد باید بلعیده شود. در غیر این صورت ، لخته مورد نیاز برای ترمیم زخم از حفره استخراج خارج شده و باعث از بین رفتن ترمیم می شود.در طی این فرآیند ، نباید غذای گرم و نوشیدنی مصرف شود و نباید حمام های گرم گرفته شود. کمپرس یخی 2 دقیقه ای که از خارج به آن ناحیه زده می شود ، علائمی مانند تورم و کبودی را کاهش می دهد. از روز بعد رویه باید حداقل 3 بار در روز مسواک زده شود و با شستشوی دهان پس از هر بار مسواک زدن ، زخم باید ضد عفونی شود.

بازار ترويجدندان عقل, دندانهای آسیایی, کشیدن دندان,دندان نهفته,دندانپزشکی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1399 ساعت: 19:25

سفید کردن دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

 

See the source image

سفید کردن دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

موادی مانند نوشیدنی های اسیدی ، شیرینی و سیگار باعث از بین بردن مینای دندان و از بین بردن سفیدی می شود.

سفید کردن دندان و مزایای آن

در طول عمل ، هدف آن حذف رنگهای مختلف در مینای دندان و لایه عاج است. این فرآیند از نظر اجتماعی به طور جداگانه و غیرمستقیم مزایایی دارد. بعد از اینکه دندان خود را سفید کردید ، زندگی اجتماعی شما نیز تحت تأثیر انرژی مثبت قرار خواهد گرفت. بعلاوه ، از آنجا که مردم به تصاویر زیبا اهمیت بیشتری می دهند ، برداشت مثبت به نوعی افزایش می یابد. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است به دلیل دلایل ژنتیکی ، رنگ دندان ها به زرد نزدیکتر باشد تا عوامل خارجی. برای این منظور می توان از روش درمانی مناسب استفاده کرد. علاوه بر این ، باید از دندان های مصنوعی که ممکن است زرد شوند، مراقبت مناسبی صورت گیرد.

سفید کردن دندان دائمی با لیزر

یکی از پرکاربردترین روش های سفید کردن دندان ، سفیدکردن با لیزر است. این روش در یک محیط بالینی توسط دندانپزشک انجام می شود و با یک عمل حرفه ای انجام می شود. دارویی که سفید کننده را ایجاد می کند ابتدا روی دندان قرار می گیرد و سپس پزشک نور لیزر را روی دندان می اندازد. این نور لیزر نیست که دندان را سفید می کند ، بعد از فعال شدن ژل توسط لیزر سفید شدن دندان اتفاق می افتد به عبارت دیگر ، لیزر فقط ژل را فعال کرده و  دندان را سفید می کند. اگرچه این روند که کمتر از 60 دقیقه به طول می انجامد ، نتایج فوری می دهد ، اما بسته به شرایط می تواند چندین بار تکرار شود. نتیجه قابل توجهی حاصل خواهد شد.

 

روش سفید کردن دندان های دائمی در خانه

برای سفید شدن دندان ، دندانپزشک همچنین می تواند یک درمان خود به خود در خانه انجام دهد. پزشک بعد از اندازه گیری از دهان بیمار برای سفید شدن ، یک قالب لاستیکی را برمی دارد. این قالب ها هر روز همراه با دارو روی دندان در خواب نگه داشته می شوند. این درمان تا 4 هفته ادامه دارد. زمان پایان این عمل به شرایط بیمار بستگی دارد.

آیا می توان روکش های سرامیکی و پروتزهای بریج را سفید کرد؟

روشهای سفید کردن اساساً روی دندانهای طبیعی موثر است و می توان روکش مصنوعی را تغییر داد تا پس از سفید شدن سازگار شود.

چه مواردی در سفید شدن دندان های دائمی باید در نظر گرفته شود؟

مارک و محتوای داروی مورد استفاده باید بررسی شود.

شما باید به یک دندانپزشک باتجربه مراجعه کنید.

درمان چه مدت طول می کشد و به شکل آن اهمیت داده شود.

سفید شدن دندان ها معمولاً یک عمل بالینی است. به افرادی که این کار را در جاهای دیگر انجام می دهند اعتماد نکنید.

مناسب ترین روش سفید کردن دندان های دائمی

مناسب ترین روش سفید کردن دندان با توجه به انتظارات و وضعیت استفاده شما متفاوت خواهد بود. اگر فکر می کنید در صورت استفاده از قالب به مدت 8 ساعت آن را فراموش می کنید ، روش سفید کردن مستقیماً در کلینیک توصیه می شود. مدت زمان آن توسط دندانپزشک تعیین می شود.

آیا سفید کردن دندان ایمن است یا مضر؟

 این سوال که آیا سفید شدن دندان مضر است موضوعی است که بسیاری از مردم می پرسند. با این حال ، تا زمانی که برخی جزئیات در نظر گرفته شوند ، این برنامه هیچ ضرری ندارد. تنها حساسیت به سرما و گرما در پایان فرآیند وجود دارد. با این حال ، برنامه ها نباید توسط شخص دیگری به جز دندانپزشک باشد.

نکاتی که باید بعد از انجام مراحل بررسی شود

پس از اتمام روند سفید شدن دندان که به آن ببلیچینگ نیز گفته می شود ، باید به برخی از جزئیات اهمیت داده شود.

به طور کلی ، وقتی روش به پایان می رسد ، احتمالاً دندان بسیار حساس است ، در بعضی موارد ممکن است دیده نشود. این یک حساسیت موقتی است و تا 3 روز از بین می رود. به همین دلیل ، استفاده از مسکن در روز اول تجویز می شود.

لازم است بعد از چند روز اول پس از سفید شدن دندان هر بیمار باید رژیم غذایی داده شده را دنبال کند. در این رژیم ، تمام غذاهای رنگی ممنوع است. باید تا 10 روز از این مواد غذایی صرف نظر شود. نوشیدنی های غذایی مانند شکلات ، سیگار ، چای و قهوه مواد رنگی هستند.

اگر از خمیر دندان سفید کننده استفاده شود ، اثر سفید کردن طولانی می شود. در صورت استفاده از محصولات ساینده ، ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ و حساسیت شدید ایجاد شود.

دوره اثر سفید کنندگی دندان برای افرادی که دو بار در روز مسواک می زنند ، سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه می کنند و سیگار ، چای و قهوه مصرف نمی کنند طولانی تر خواهد بود.  اگر اقدامات کافی برای رنگ دندان انجام نشود ، ممکن است درمان در مدت زمان کوتاه تری تکرار شود.

بازار ترويجسفید کردن دندان,بلیچینگ,زیبایی,دندانپزشک,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 173 تاريخ : شنبه 22 آذر 1399 ساعت: 23:30

عوامل موثر بر قیمت در درمان ایمپلنت

See the source image

عوامل موثر بر قیمت در درمان ایمپلنت

ایمپلنت یکی از اولین روش های درمانی است که در مورد درمان های دندانپزشکی به ذهن خطور می کند. این روش درمانی اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته و توسط بسیاری از افراد ترجیح داده شده است. هدف از درمان ایمپلنت دندان پر کردن شکاف های از دست رفته دندان در دهان است. از دست دادن دندان به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد، رایج ترین آنها کشیدن دندان است. پس از کشیدن دندان ، انتظار می رود که زخم برای مدت زمان مشخص بهبود یابد و پس از اتمام ترمیم ، درمان کاشت انجام شود. اگر ناحیه کشیده شدن دندان خالی باشد ، ممکن است باعث بدتر شدن ساختار دهان و فک شود. بیشترین نگرانی در مورد درمان ایمپلنت قیمت است. گرچه قیمتها نسبت به سایر روشها گرانتر است ، اما یکی از موثرترین و تضمین شده ترین درمان های دندانپزشکی است. عواملی وجود دارد که بر قیمت ها تأثیر می گذارد. این عوامل به شرح زیر است.

 

آیا مدل و مارک کاشت روی قیمت تأثیر دارد؟

در درمان ایمپلنت دندان ، مارک و کیفیت کاشت می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. با این حال ، فقط به دلیل ارزان بودن نباید از کاشت با کیفیت پایین استفاده شود. پیچ های ایمپلنت با کیفیت پایین و ارزان با استخوان فک سازگار نخواهند بود و بنابراین درمان با شکست روبرو خواهد شد. مارک های زیادی در مورد پیچ ​​های کاشت وجود دارد. اینکه کدام یک استفاده شود با توجه به موسسه بهداشتی متفاوت است. از مارک های ناشناخته باید خودداری شود زیرا در هر صورت ممکن است نیاز به استفاده مجدد از مارک ایمپلنت باشد.

تأثیر مناسب بودن بیمار برای درمان کاشت بر قیمتها

وضعیت فک و حفره بیمار ممکن است بر قیمت ها تأثیر بگذارد. مشکلات مختلف استخوانی در افرادی مشاهده می شود که درمان را برای مدت طولانی به تعویق می اندازند. در چنین بیمارانی ، مدت زمان درمان بیشتر خواهد شد و هزینه آن افزایش می یابد.

تأثیر دندانپزشک و موسسه بهداشتی مناسب بر قیمت ها

انتخاب دندانپزشک و ارائه دهنده خدمات بهداشتی یکی از مهمترین نکات از نظر قیمت است. در این مرحله ، دکتر درمان های ایمپلنت راا انجام می دهد بسیار موفقیت آمیزتر است. کار با متخصصانی که حرفه ای هستند هم هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت و هم نتایج موفقیت آمیزتری را به همراه خواهد داشت.

بازار ترويجدندانپزشکی ,کاشت ,ترمیم ,درمان سطحی,درمان ایمپلنت,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 17 آذر 1399 ساعت: 18:49

مسواک کودک چگونه باید باشد؟

See the source image

مسواک کودک چگونه باید باشد؟

آیا اولین دندان های کودک بیرون آمده و اکنون علامت سوال در مورد سلامت دندان کودک در ذهن شما ظاهر شده است؟

شما می توانید با انتخاب مسواک های رنگارنگ و سرگرم کننده برای کودکان ، اهمیت مراقبت از دندان در سنین پایین را به آنها تفهیم کنید. کودکان بین 2.5 تا 3 سال به طور متوسط ​​نیاز به شروع و مسواک زدن دندان مرتب دارند. برای اینکه آنها را عاشق مسواک زدن کنید ، باید آنها را به استفاده از این روش با بازی ها و جوایز مختلف تشویق کنید. با این حال ، کودکان ممکن است فکر کنند که آنها فقط با مسواک زدن دندانهای جلویی خود مانند یک بازی دندانهای خود را تمیز می کنند. بنابراین ، به عنوان یک والدین ، ​​باید به آنها کمک کنید.

"بهترین مسواک کدام است؟ با مشاوره با دندانپزشکان اطفال و داروخانه ها می توانید نتیجه مناسب را بدست آورید. با این حال می توانید مناسب ترین را از ویژگی های اصلی آن تشخیص دهید. همانطور که می دانید دندان و لثه کودکان بسیار حساس هستند. به همین دلیل ، شما باید مسواک هایی متناسب با اندازه دهان کودک خود انتخاب کنید. علاوه بر این ، خرید مسواک با موهای نرم توسط متخصصان توصیه می شود. باید کودک خود را وادار کنید تا 3 دقیقه صبح بعد از صبحانه و قبل از خواب شب ، دندان هایش را مسواک بزند.
قطعاً باید از همان لحظه بیرون آمدن دندانهای کودک مسواک بزنید. توصیه می کنیم برای اولین بار از مسواک موی سیلیکونی استفاده کنید. با قرار دادن برس سیلیکونی روی انگشت خود می توانید به راحتی دندان های کودک خود را مسواک بزنید. موهای آنها بسیار نرم است ، به کودک شما آسیب نمی رساند و شما می توانید به تمام دهان کودک خود برسید. این برس ها به ماشین ظرفشویی نیز می روند. بنابراین روش خوبی برای تمیز کردن به معنای کامل آن است.

قطعاً باید دندان ها را با حرکت دورانی مسواک بزنید و مسواک را به آرامی از لثه ها به سمت دندانها ببرید.

پس از برداشتن دندانهای خلفی ، می توانید استفاده از این مسواک را متوقف کرده و از مسواک های موی نرم مانند بزرگسالان استفاده کنید. این برس ها دسته ای پهن دارند ، استفاده از آنها بسیار آسان است. به این ترتیب کودک می تواند آن را راحت نگه دارد و این برای عادت مسواک زدن دندان مفید است.

با افزایش تعداد دندان ها ، می توانید از مسواک های کمی طولانی تر استفاده کنید. شما می توانید از برس هایی استفاده کنید که دارای موی زاویه دار هستند ، یا دارای موی متراکم هستند و دسته را کش می آورند. این برس ها تا 2 سالگی مناسب هستند.

بعد از 2 سالگی ، نرمی موی سر مهم است. نباید خیلی نرم و یا سخت باشد.

به طور خلاصه ، ویژگی هایی که یک مسواک کودک باید داشته باشد ؛
نرم

سر کوچک
دارای دسته انعطاف پذیر است.

برای کودک شما بسیار مهم است که عادت به مسواک زدن در سنین پایین داشته باشد تا دندان های سالم داشته باشد!

 

بازار ترويجسلامت دندان کودک , مسواک کودک , مسواک زدن , دندانپزشک,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت: 23:13

دندان عقل چیست؟

See the source image

دندان عقل چیست؟

به طور کلی ، دندان عقل سومین دندانهای آسیایی است که در انتهای هر دو طرف فک در سنین 16-25 سالگی رشد می کنند. به عنوان آخرین دندان ها ، در مجموع 4 دندان وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است در سالهای بعدی که فاصله استخوانی مناسب پیدا شده است یا به دلیل اینکه در دهان جایی وجود ندارد ، بیرون بیایند.

 

با این حال ، برخی از دندان های عقل نمی توانند جایی در دهان پیدا کنند ، بنابراین می توانند در زیر لثه یا به عنوان یک دندان نیمه باز دفن شوند. در این حالت ، بقایای مواد غذایی و باکتری ها می توانند در بافت لثه اطراف دندان بنشینند و باعث عفونت شوند. باعث شکایت هایی مانند درد ، تورم ، حساسیت به لمس ، بوی بد دهان می شود. علائم بیماران مبتلا به این شکایت را می توان با درمان آنتی بیوتیکی برطرف کرد. اما ممکن است این شکایات تا زمانی که دندان کشیده نشود عود کند. دندان های نهفته همیشه خطر تشکیل کیست را دارند. به همین دلیل ، این دندان ها باید پیگیری و درمان شوند.

 

آنچه در مورد دندانهای عقل باید بدانید در اینجا آمده است:

دندان های عقل همراه با پوسیدگی

تمیز کردن و نگهداری دندان های عقل به دلیل قرارگیری در دهان ، از سایر دندان ها دشوارتر است. قرارگیری مسواک یا نخ دندان در انتهای ردیف دندان ها امکان پذیر نیست. به همین دلیل ، تشکیل پوسیدگی در دندان های عقل بیشتر دیده می شود. دندان مولر دوم که در تماس با دندانهای خراب است باعث می شود دندانها در معرض باکتری قرار بگیرند و به طور مداوم پوسیده شوند. بنابراین باید دندان عقل پوسیده کشیده شود.

 

 

 

دندان های عقل آلوده شده است

دندان های عقل که به طور کامل خارج نمی شوند ، خطر عفونت در لثه را دارند. به طور خاص ، ممکن است باعث بوی بد دهان ، درد ، تورم و مشکل در باز کردن دهان شود. درمان شامل تسکین علائم با آنتی بیوتیک است. با این حال ، باید کشیده شود تا از عود احتمالی جلوگیری شود.

 

کیست در دندان های عقل

احتمال تشکیل کیست در اطراف دندانهای جاسازی شده در دهان زیاد است. اگر درمان لازم انجام نشود ، ممکن است بزرگتر شود و باعث از بین رفتن استخوان شود. علاوه بر این ، ممکن است تغییر مکان در دندان های همسایه ایجاد شود. در موارد نادر ، شکستگی استخوان فک ممکن است با رشد کیست اتفاق بیفتد.

 

دندان عقل و برنامه پروتز

در حالی که بیمار در حال برنامه ریزی پروتز است ، نباید یک دندان عقل در زیر پروتز دفن شود. دلیل این امر این است که پس از یک دوره استفاده از پروتز ، دندان های عقل ممکن است باقی بمانند و با مواجه شدن با فشار پروتز باعث درد شوند. همچنین بر سازگاری پروتز تأثیر می گذارد.

 

چه زمانی باید دندان عقل کشیده شود؟

 

به طور کلی ، این گفته که باید دندان عقل عمل شود ، وضعیتی است که بیماران مضطرب هستند. بنابراین ، آنها تمایل به استفاده از آنتی بیوتیک دارند. با این حال ، استفاده از دارو به جای کشیدن دندان عقل دفن شده ، فقط سرکوب وضعیت حاد را تضمین می کند. همین مشکل بعد از مدتی تکرار می شود و منجر به اتلاف وقت و استفاده غیرضروری از آنتی بیوتیک می شود. کشیدن دندان که باعث ایجاد مشکل شود ، مرحله درست برای درمان خواهد بود. به همین دلیل ، اگرچه رشد فک به پایان رسیده است ، اما هنگامی که دندان ها نتوانند به موقعیت صحیح برسند ، باید آن را بیرون کشید. برای این روش نباید انتظار داشت که دندان ها مشکلی ایجاد کنند. به محض مشاهده وجود وضعیت ، باید در آن مداخله کرد. زیرا کشیدن دندانهای عقل که شروع به پوسیدگی ، تکه تکه شدن یا شکسته شدن کرده اند دشوارتر است. بعلاوه ، در صورت وجود عفونت یا آبسه در دندان ، استفاده از آنتی بیوتیک قبل از مداخله ضروری خواهد بود. پس از کنترل عفونت ، کشیدن دندان انجام می شود. عمل های دندان ها عقل که روی بیماران جوان انجام می شود ، در مقایسه با بیماران در گروه سنی بالا ، فرآیند ترمیم آسان تر و سریع تری دارد. در نتیجه افزایش سن ، بهبودی دیرتر انجام می شود و عوارض جانبی به همراه دارد.

 

دندان عقل چگونه کشیده می شود؟

با بی حسی موضعی در یک محیط بالینی بسیار استریل انجام می شود.

بعد از بی حسی ، ناحیه بی حس شده و کشیدن دندان انجام می شود.

در صورت لزوم بخیه ها بعد از کشیدن دندان زده می شوند.

علاوه بر این ، بسته به شرایط عمل ، دهان و آنتی بیوتیک پشتیبانی می شود.

در صورت ایجاد بخیه ، یک قرار ملاقات با بیمار می شود تا بخیه ها را 1 هفته بعد خارج کند.

مراقبت و توجه بعد از کشیدن دندان عقل

پس از بررسی ، تامپونی که در ناحیه دندان قرار داده شده است باید به مدت 30 دقیقه نگه داشته شود. این عمل خونریزی را کنترل می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

اگر بعد از برداشتن تامپون خونریزی ادامه داشت ، می توانید تامپون را در جای آن قرار دهید. اما اگر شدت خونریزی افزایش یافت ، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

تا زمان از بین رفتن خواب آلودگی هنگام کشیدن دندان ، چیزی نخورید و ننوشید. در روز اول مراقب باشید که از طرف دیگر دهان خود استفاده کنید تا به دلیل عملکرد جویدن دچار مشکل نشوید.

در 24 ساعت اول پس از عمل نباید سیگار استعمال کنید.

سعی نکنید دهان خود را بیش از حد بزرگ و باز کنید تا ناحیه استخراج شده را بررسی کنید یا بخیه های خود را نگاه کنید. چنین حرکاتی می تواند باعث پارگی بخیه ها ، خونریزی و درد شود.

تا بهبود بخیه های خود غرغره نکنید.

مراقب باشید که از داروهای تجویز شده به طور منظم و طبق توصیف پزشک استفاده کنید. علاوه بر این ، اگر عارضه ای بسته به داروهای مورد استفاده رخ دهد ، قطعاً باید با پزشک خود مشورت کنید.

بازار ترويجدندان عقل, دندانهای آسیایی, کشیدن دندان,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 3 آذر 1399 ساعت: 21:11